Saturday 26 March 2011

"Amanah Ad-Deen"

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah, Tuhan Sekelian 'Alam yang telah memberi kekuatan kepada diriku untuk memulakan bicara didalam "Amanah Ad-Deen" ini. Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. iaitu Nabi dan Rasul terakhir yang telah diutuskan Allah di atas muka bumi ini dengan ajaran Islam yang suci dan terpelihara sebagai ad-deen atau cara hidup atau 'the way of life'.

InsyaAllah, "Amanah Ad-Deen" akan cuba mengetengahkan perbincangan mengenai pelbagai perkara dan isu berkaitan Islam yang akan didasarkan kepada sumber-sumber yang qat'ie iaitu Al-Quran dan Hadis Nabi s.a.w,  pandangan ulama' serta pendapat sendiri bagi perkara-perkara yang santai dan tidak melibatkan hukum-hakam.

Sebarang teguran diatas kekhilafan fakta amatlah diharapkan agar kita tidak terjerumus ke dalam dosa tanpa disedari... ku pohon taufiq, hidayah serta pengampunan dari Allah s.w.t. agar usaha ini menjadi suatu usaha yang bermanafaat ke atas diriku dan orang-orang yang membaca serta menyebarkannya... Redhailah usaha kami ini, Ya Allah!

     

No comments:

Post a Comment